Köpvillkor

Köpvillkor:

Dessa köpvillkor gäller när du som kund gör en beställning via
www.bestofspain.se.


1.Beställning

Säljare och kundkontakt

Säljare av samtliga varor på denna webbplats är:

Best of Spain
Geijersgatan, 14B
75226 Uppsala
Orgnr: 710706-8681
Tel: 0704520187
E-post: info@bestofspain.se

Beställning görs på vår hemsida www.bestofspain.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till hanteringen av  personuppgifter i enlighet med med tillämplig dataskyddslagstiftning, samt att din beställning är bindande.
Vi följer Personuppgiftslagen (PUL). (När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt PUL, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar. Du behöver i så fall kontakta oss via info@bestofspain.se)
För att handla våra produkter via www.bestofspain.se krävs att du har fyllt 18 år.
Produktbilder och information på hemsidan garanterar inte varans exakta utseende och vi reserverar oss även för prisjusteringar, tekniska fel, slutförsäljning, lagerdifferenser och tryckfel på vår hemsida.


2. Betalning och leverans

Betalning

Alla priser anges i svenska kronor, inklusive moms. I kundkorgen anges det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Fraktvillkor  finns angivna i kundkorgen beroende på valt fraktsätt.
Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser.
Vi reserverar oss mot slutförsäljning, samt förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans inte kan ske, samt annullera felaktiga ordrar. Vi hanterar inga restade ordrar.
Vi förbehåller oss även rätten att annullera en lagd order inom 90 dagar från den dag då ordern registrerats, till följd av exempelvis leveranshinder.
Om betalning för annullerad order redan skett betalar vi tillbaka summan snarast, eller senast 30 dagar efter annullering.
När du slutfört din beställning, får du inom kort en automatisk orderbekräftelse på hela ditt köp till angiven e-post som bekräftar att vi tagit emot din beställning.
Kontrollera alltid att din orderbekräftelse stämmer och kontakta oss på order@bestofspain.se om du upplever något avvikande eller helt saknar din
orderbekräftelse.
Kortbetalning
Kortbetalningar hanteras av vår partner, Stripe. för att garantera en snabb och säker betalning.
Det är inte möjligt att ändra eller stoppa din betalda beställning då orderhanteringen startar i samband med att ett ordernummer genereras. Detta för att upprätthålla ett effektivt flöde och för att säkerställa snabba leveranser.


Leveranser

Lagervaror skickas snarast och beroende på transportörens leveranstid kan detta ta mellan 1-7 dagar. Tillfälliga avvikelser kan förekomma, men avviseras på hemsidan.
Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, och kylvaror levereras bara inom Uppsala stad.
En orderbekräftelse skickas via e-post då du lagt en order.
Om en vara du beställt är slutsåld kommer du att kontaktas av oss för att om möjligt erbjudas en liknande vara. Du har då rätten att tacka nej till denna ersättningsvara.
Vid eventuella leveransförseningar utgår ingen ersättning.
Du kan välja mellan av hämta i butiken eller leverans med Postnord:
Hämta i butiken
Vi erbjuder kostnadsfri avhämtning i butiken för beställningar. Avhämtning inom vanliga öppettiderna samt tisdagar (mellan 18:30-19:30) och avisering för
upphämtning sker till angiven e-postadress och via sms till angivet mobilnummer.
Du har sedan 14 dagar på dig att hämta ut din försändelse innan paketet annulleras och lagerförs utav oss. Vid upphämtning uppges ordernummret (detta anges i din avisering) samt giltig legitimation för mottagaren uppvisas. Vid bud ska både budets och beställarens legitimation uppvisas.
Leverans med Postnord: Vänligen se www.postnord.se.


3. Oavhämtad försändelse.

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt- och administrativa kostnader (expeditionsavgift och  hanteringsavgift). Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.
Dessa returer betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten.
Vill du fortfarande ha dina varor måste du själv även står för den nya fraktkostnaden då varorna ska skickas till dig på nytt.


4. Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom  14 dagar från det att du hämtat ut dina varor.
Observera att detta endast gäller vid köp via webbshopen, www.bestofspain.se och EJ vid exempelvis företagsbeställningar som sker vid direktkontakt med oss på BEST OF SPAIN.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
Enligt lag står du själv för returfraktkostnaderna och kan komma att betala för en varas värdeminskning.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du meddela till order@bestofspain.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.
Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan.
Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vi mottog meddelandet om ångerrätt.
Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
Du har inte ångerrätt om:
Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, t.ex kyl- och frysvaror eller om förseglingen brutits.
Om varan eller förpackningen skadas och om etiketter avlägsnats förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag för aktuell värdeminskning eller om varan kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.
Garantier
Tillverkarens garanti och konsumentköplagens villkor gäller.


5. Privat Policy / Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina
uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.
Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post:
order@bestofspain.se


6. Skadad gods/reklamation

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast, skall detta ske inom 14 dagar för en fellevererad vara samt senast inom 2 månader för en reklamation från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.
Vi ber dig att kontrollera att försändelsen är intakt och att varorna är oskadda.
Skulle försändelsen vara skadad ber vi dig att på plats kontrollera att allt finns med i paketet.
Vid avvikelse vill vi att du gör en reklamation på plats och kontaktar oss.
Spara alltid emballage och flaska/burk/påse och dokumentera skadan (fotografera).
Vi behöver detta för reklamation till transportören.
Du vänder dig enklast till våran butik för att reklamera och du medtager varan och kvitto eller annat styrkande underlag av köpet.
Vid godkända reklamationer debiteras ingen frakt eller returfrakt.
Skadade respektive felaktigt skickade varor reklameras genom att kontakta oss via order@bestofspain.se. Därefter kommer du att få instruktioner för att återsända varan till oss tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.
Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas.
Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Samtliga livsmedelsprodukter måste returneras i obruten förpackning.
Vi hanterar reklamationer i enighet med gällande konsumentköplag och vid eventuell tvist, följer vi ARNs rekommendationer.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket:
http://www.konsumentverket.se/


7. Tryckfel m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor som förekommer i vårt sortiment.


8. Ändring av villkoren

Best of Spain förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa allmänna villkor (ändringarna tillämpas dock inte på redan ingångna köpavtal).